رازهاي زيست

شگفتیهای طبیعت،كاربردهای علمی گیاهان،زیست شناسی،خداشناسی و هرانچه که برای ما یادآوری باشد به سمتش

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

بسیاری از بیماریهای عفونی سبب کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شوند. اگر این دسته از عفونت ها در بدن مزمن شوند دردسرهای غیر قابل جبرانی را به وجود می آورند. به طور کلی سبزیجات و میوه جات تازه که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیتوکمیکال یا مواد شیمیایی طبیعی و گیاهی هستند می توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدانهای موجود در غذاها عبارتند از:

1ـ بتاکاروتن و کاروتنوئیدها: سبزیجات و میوه جاتی مانند مارچوبه، لبو، براکلی، هویج، فلفل سبز، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، شلغم، گوجه فرنگی، طالبی، هلو، گریپ فروت رنگی، هندوانه و نارنگی حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند.

2ـ ویتامین  C : غذاهایی مانند انواع توت ها، براکلی، طالبی، کلم دگمه ای(کلم بروکسل)، گریپ فروت، کیوی، منگو، مرکبات، پاپایا، انواع فلفل ها، گوجه فرنگی و غیره حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که در سلامتی و بهزیستی سیستم ایمنی بدن نقش مسلم دارند.

3ـ ویتامین E: ویتامین E ویتامینی است آنتی اکسیدان و در دانه های روغنی مانند پسته و بادام و گردو و فندق و تخم کدو و آفتابگردان و هندوانه، منگو، فلفل قرمز و اسفناج وجود دارد.

+ نوشته شده در  جمعه بیست و یکم فروردین 1388ساعت 12:50 بعد از ظهر  توسط محقق  |